Audit lean manufacturing

Scopul unui audit lean manufacturing este de a privi prin “alți ochi” și de a evidenția acele lucruri pe care nu le observi din procesele și standardele companiei, precum și modul în care se obține calitatea produsului. Este uimitor câte lucruri “sunt normale” și nu le observi atunci când te afli într-un mediu cunoscut.

Domeniul în care facem auditurile este strâns legat de obiectivele operaționale ale clientului și de nivelul de implementare a componentelor Lean Manufacturing:

  • Process flow

  • TPM

  • Kaizen

  • 5S

  • Management Vizual

  • Standard work

  • Metode de prevenire a greșelilor

  • SMED – schimbarea sculelor

  • Controlul Materialelor

  • Metode de rezolvare a problemelor

  • Cultura organizației

Cele prezentate mai sus reprezintă un audit complet Lean Manufacturing.

Auditurile pot fi efectuate în toată compania dumneavoastră sau doar la un anumit nivel (de exemplu: în secția de producție sau pentru logistică).

Întâlnirea inițială

  • Obiectiv: Se discută scopul auditului, durata, stabilirea modului de comunicare și persoana de contact, costul auditului.
  • Locul desfășurării: La sediul dumneavoastră.
  • Durată: 1,5 ore.

Etapa de planificare

    • Obiectiv:
      • Familiarizarea auditorilor cu compania dumneavoastră: regulamente, proceduri, reguli.
      • Stabilirea zonelor de desfășurare a auditului.
      • Informații necesare în timpul auditului.
    • Locul desfășurării: La sediul auditorilor.
    • Durată: 1-2 săptămâni, în funcție de complexitate.

Auditul

    • Obiectiv: Efectuarea auditului.
    • Locul desfășurării: La sediul dumneavoastră.
    • Durată: 1 – 3 zile, în funcție de complexitate.

Raportul Auditului

    • Obiectiv: Prezentarea rezultatelor auditului. Zone de îmbunătățire.
    • Locul desfășurării: La sediul dumneavoastră.
    • Durată: 3 – 5 ore, în funcție de complexitate.