Articole

Costul proceselor ineficiente – Optimizarea proceselor defectuoase

Costul proceselor ineficiente – Optimizarea proceselor defectuoase

Procesele sunt nucleul oricărei organizații, dar atunci când sunt ineficiente, pot genera costuri majore, atât financiare, cât și reputaționale. Potrivit unui studiu realizat de IDC Research, costul proceselor ineficiente poate ajunge până la 20-30% din venitul anual al unei organizații. Așadar, înțelegerea cauzelor și impactului proceselor defectuoase este esențială pentru orice afacere care vrea să prospere.

Cum definim procesele?

Cum definim procesele?

De multe ori, aud expresia: „Am definit procesele, dar nu le urmează nimeni!” Aceasta ridică o întrebare esențială: Cum sunt definite procesele? Definirea proceselor într-un mod eficient este cheia pentru a asigura conformitatea și eficiența. Fără instrucțiuni clare,...

Calitatea serviciilor – 5 dimensiuni ale calității serviciilor

Calitatea serviciilor – 5 dimensiuni ale calității serviciilor

Calitatea serviciilor este dată de măsura în care serviciile livrate de către o organizație îndeplinesc așteptările clienților săi. Clienții oricărei organizații cumpără servicii care trebuie să răspundă anumitor nevoi. Conștient sau inconștient, clienții își creează anumite standarde și așteptări referitor la cum vor fi livrate aceste servicii.

Calitatea produselor – 8 dimensiuni ale calității produselor

Calitatea produselor – 8 dimensiuni ale calității produselor

Dimensiunile calității produselor de David Garvin reprezintă un instrument de management strategic care poate fi folosit ca un cadru pentru a analiza caracteristicile calității. Cele opt dimensiuni sunt performanța, caracteristicile, fiabilitatea, conformitatea, durabilitatea, mentenanța, estetica și calitatea percepută.

Analiza PESTLE – Etape, Factori și Importanță

Analiza PESTLE – Etape, Factori și Importanță

Analiza PESTLE este o analiză de context organizațional și evaluează impactul factorilor externi asupra afacerilor. Această metodă este simplu de înțeles și aplicat, însă depinde mult de calitatea și cantitatea informațiilor pe care organizația le deține. 

Certificarea ISO 9001 – Ce este și cum se obține?

Certificarea ISO 9001 – Ce este și cum se obține?

Într-o lume în care calitatea și încrederea devin din ce în ce mai importante, organizațiile se confruntă cu provocări tot mai mari în a-și asigura conformitatea cu standardele internaționale și în a-și îmbunătăți performanța. În acest context, certificarea ISO 9001...