Articole
Calitatea serviciilor – 5 dimensiuni ale calității serviciilor
Calitatea serviciilor este dată de măsura în care serviciile livrate de către o organizație îndeplinesc așteptările clienților săi. Clienții oricărei organizații cumpără servicii care trebuie să răspundă anumitor nevoi. Conștient sau inconștient, clienții își creează anumite standarde și așteptări referitor la cum vor fi livrate aceste servicii.
Calitatea produselor – 8 dimensiuni ale calității produselor
Dimensiunile calității produselor de David Garvin reprezintă un instrument de management strategic care poate fi folosit ca un cadru pentru a analiza caracteristicile calității. Cele opt dimensiuni sunt performanța, caracteristicile, fiabilitatea, conformitatea, durabilitatea, mentenanța, estetica și calitatea percepută.
Analiza PESTLE – Etape, Factori și Importanță
Analiza PESTLE este o analiză de context organizațional și evaluează impactul factorilor externi asupra afacerilor. Această metodă este simplu de înțeles și aplicat, însă depinde mult de calitatea și cantitatea informațiilor pe care organizația le deține.
Controlul calității și planurile de control – Cum pot fi eficientizate
Controlul calității se asigură că bunurile defecte nu ajung la public. Acesta poate fi realizat în diverse moduri, inclusiv prin testarea produselor, revizuirea proceselor de fabricație și stabilirea de repere. Toate acestea se fac pentru a monitoriza variațiile...
Costurile calității și noncalității – Definiție, tipuri și exemple
Când vorbim despre costurile calității, nu ne referim doar la produsul sau serviciul final. Acest cost include și o parte nevăzută, mult mai complexă. Dincolo de prețul pe care îl plătim pentru un produs sau serviciu, există o rețea subtilă de activități și procese...
Ce este calitatea și de ce este importantă pentru organizație?
Calitatea este o caracteristică omniprezentă în toate aspectele vieții. Începând de la produsele pe care le achiziționăm, serviciile pe care le utilizăm și până la procesele prin care trecem, calitatea are un impact profund asupra vieții noastre. Cu toate acestea,...
Certificarea ISO 9001 – Ce este și cum se obține?
Într-o lume în care calitatea și încrederea devin din ce în ce mai importante, organizațiile se confruntă cu provocări tot mai mari în a-și asigura conformitatea cu standardele internaționale și în a-și îmbunătăți performanța. În acest context, certificarea ISO 9001...
Quality 360 – Managementul calității totale în contextul industriei moderne
Fiecare organizație în parte este diferită prin produsele și serviciile pe care le oferă, prin modul de organizare, prin structura organizațională adoptată sau a modului în care face livrările. Astfel, nu putem spune că există o rețetă generală de implementare a unei...
Modelul Kano – Ce este și ce beneficii aduce
Crearea de noi produse și servicii este un proces interesant pentru toți cei implicați, adunând o multitudine de idei care abia așteaptă să fie puse în practică. Una dintre provocările care pot apărea pe parcursul dezvoltării de produse și servicii este determinarea...
Harta proceselor – Ce este, pași și beneficii
Ți s-a întâmplat vreodată să ai o idee extraordinară, însă să nu știi cum să începi să o pui în practică? Ca să îți concretizezi ideile, în primul rând, e nevoie să le organizezi și să le pui sub forma unui plan. Harta proceselor poate ajuta la organizarea ideilor. Ea...