Strategia pentru calitate in organizatii – Curs

by | Jan 14, 2024

Descrierea cursului

Managementul strategic al calității (SQM) este o metodă de planificare a activităților legate de managementul calități într-o organizație, care analizează calitatea la nivelul intern al companiei. SQM definește calitatea prin alinierea la nevoile clienților și la dinamica mediului înconjurător, având ca scop identificarea factorilor critici care vor influența supraviețuirea și competitivitatea organizației în viitor.

Cursul “Definirea și implementarea strategiei pentru calitate în organizații” oferă metode și strategii eficiente în managementul calității. Vei descoperi tehnici avansate pentru a modela planul organizațional către succes și vei înțelege arta implementării politicilor pentru a îmbunătăți semnificativ relațiile cu clienții.

Concentrându-se pe experiența practică prin workshop-uri de lucru în echipă, cursul ilustrează întregul proces de planificare strategică și furnizează instrumente esențiale pentru a înțelege și aplica conceptul în contexte practice, relevante pentru afacerile moderne.

 Alătură-te nouă pentru a-ți dezvolta nu doar cunoștințe teoretice, ci și abilități practice esențiale pentru a deveni un lider în definirea și implementarea strategiei de calitate în organizațiile moderne.

Competențe cheie


Planificare strategică
Managementul calității
Management și planificare
• Înțelegerea factorilor critici pentru calitate și KPI
Înțelegerea  contextului organizațional

Detalii importante

 

CURS FIZIC
Data: 24 februarie
Durata: 8 ore (9:00 – 17:00)
 
CURS ONLINE
 
Data: 28-29 februarie
Durata: 4 ore/zi (17:00 – 21:00)

10% reducere


Preț:
400 lei
Deadline înscrieri: 20.02.2024

Înscrie-te până în  15.02.2024 și beneficiază de 10% reducere!

Au mai rămas

Day(s)

:

Hour(s)

:

Minute(s)

:

Second(s)

De ce să participi la acest curs?

Înțelegerea calității la nivel organizațional: Cursul va aborda modul în care strategia de calitate nu trebuie privită doar ca un instrument de control al calității, ci și ca parte integrantă a întregii structuri organizaționale.

Aprecierea contribuției calității la dezvoltarea organizatiei: Vom explora și clarifica lipsa înțelegerii aportului prin care calitatea contribuie la creșterea, dezvoltarea și stabilitatea organizației.

Activități de calitate distincte: Vei înțelege cum activitățile pentru planificarea si implementarea strategiei calității sunt distincte față de rutina zilnică, evidențiind importanța acestora.

Diferențierea clară a strategiilor: Vom explora cum strategia de calitate se diferențiază de strategia organizațională, având două abordări distincte care coexistă.

Ce vei învăța aici?

Acest curs își propune să ofere o înțelegere profundă prin intermediul atelierelor practice, studiilor de caz și dezbaterilor în grup. Prin aceste metode interactive, vei descoperi strategii, concepte de calitate și aplicații într-un mod practic și aplicat.

Experiență practică detaliată: Planificare strategică de la A la Z și elaborarea unei strategii de calitate

O parte esențială a acestei metodologii constă în oferirea unei experiențe practice cuprinzătoare privind procesul de planificare strategică și elaborarea unui plan de implementare a strategiei de calitate. Aici, vei primi instrumentele și cunoștințele necesare pentru a trece cu succes de la concepte la acțiuni concrete.

Sprijin prin exemple și aplicații practice în domeniul calității:

Cursul este susținut de numeroase exemple și aplicații practice în domeniul calității, asigurând astfel că informațiile teoretice se transformă în abilități practice, aplicabile în mediul de afaceri modern.

Stimularea înțelegerii prin discuții și prezentări de echipă:

Pentru a consolida înțelegerea, discuțiile și prezentările în echipă sunt integrate pe tot parcursul cursului. Aceste sesiuni interactive stimulează explorarea și internalizarea procesului de planificare strategică pentru implementarea calității în organizații.

Structura cursului

  1. Organizația ca un sistem
  2. Dimensiunile calității produselor
  3. Dimensiunile calității în servicii
  4. Componentele unui sistem de management al calității
  5. Contextul organizațional 
  6. Gândirea strategică – orientarea spre client
  7. Metode de definire a strategiei (Hoshin Kanri)
  8. Harta strategică
  9. De la strategie la implementare
  10. Identificarea factorilor critici pentru calitate
  11. Obiectivele pentru calitate “financiare” și “non-financiare”
  12. Moduri de măsură, indicatori de performanță și rezultate cheie în calitate
  13. Conectarea obiectivelor de strategie, indicatori și rezultate 
  14. Indicatori pentru activități interdepartamentale
  15. Panoul de indicatori ai calității
  16. Managementul vizual în calitate
  17. Calitatea și digitalizarea organizației
  18. Provocări în definirea și implementarea strategiei pentru calitate

Calitatea este busola organizației în definirea strategiei organizaționale!

Obiectivele cursului

La finalul cursului, vei avea cunoștințele necesare pentru a:

 

  • Defini și implementa strategia pentru calitate în organizații și alinierea ei cu strategia organizațională.
  • Analiza situația actuală a calității în cadrul organizației.
  • Seta obiective și scopuri strategice pentru departamentul de calitate.
  • Elabora strategii și întocmi un plan de implementare.
  • Examina modalități de măsurare a succesului unei strategii de calitate.
      Scopul cursului
      • Eliminarea discrepanței dintre strategia organizațională și cea de calitate – strategia de calitate trebuie să fie încorporată în strategia organizațională.
      • Înțelegerea modului prin care se adoptă noi metodologii pentru a intensifica implicarea calității în definirea strategiei organizaționale generale.
      • Identificarea factorilor de calitate care pot influența strategia organizațională.
      • Stabilirea beneficiilor generale pe care calitatea le poate aduce organizației.
      • Susținerea în dezvoltarea unei culturi a calității în cadrul organizației.
      • Dezvoltarea de noi abilități în domeniul calității pentru a defini și implementa strategia de calitate în organizație.
      Cât durează cursul?

      Acest curs se va desfășura pe parcursul a 8 ore.

      Cui i se adresează acest curs?
      • Tuturor managerilor de calitate și membrilor echipei implicați în elaborarea și implementarea strategiei departamentului de calitate.
      • Angajații implicați în implementarea strategiei pentru calitate.